Min 7:e dag är avklarad

Hola amigas!
Har precis kommi ut fårn en lång och varm dusch. Var och tränade innan dess. Idag blev det cykling 45 minuter och jag kan säga att det var väldigt tufft. Det roliga var att det finns 30 platser och vi var 7 stycken där. Instruktören var lyckligare än någonsin i och med att det var fler än det brukar vara. Man inser att alla slutar träna på sommaren men det är gött att man nästan är ensam ;)

En till dag avklarad på jobbet. Mycket att göra idag men tiden gick inte fort för det. Men nu börjar man prata med lite mer folk i allafall. På min lunchrast bestämde jag mig för att knalla upp för att testa massagestolen som man kan boka. Jag var väldigt förväntansfull och tänkte spendera mina resterande lunchraster där men när jag väl satt i den alldeles förstora stolen så var det inte alls skönt. Men jag ska nog ge den en chans till så att jag inte går misste om något.

Efter jobbet tog jag bussen till gymmet. Den hinner inte mer än 50 meter innan chauffören kör fel. Alla ropar nej och han blir tvungen att backa. Han vill att någon ska gå ut och visa hur långt han kan backa och det är en medelålders kille i oranget linne och solbrillor som tar på sig det uppdraget. När han backat färdigt börjar han lugnt att köra vidare. Det han glömmer är att ta med den snälla killen som hjälpte honom och han börjar att springa. Alla utbrister i skratt och till slut så förstod chauffören och släppte på mannen.
Efter en stund inser jag att bara 1 meter ifrån mig sitter min "stolen-bredvid-kompis" iffrån introduktionen. Beskrivningen på honom var då: En lössnuskramande varelse i tajta Cheap Monday-jeans uppe i amhålorna och en skinnväst. Pricken över i:et var det axellånga håret och den hemmaklippta luggen. En riktig läckerbit, INTE! (Är inte säker på vilket kön det var). Nu vet jag i alla fall att det var en kille och han hade bojkottat sin raggarklädsel och istället hade han de lite mer diskreta jobbarkläderna på sig. Till detta en röd keps som satt bakomfram och öronen utanför. Min bussresa blev en glad sådan.

Nu ska jag fortsätta att sjunga med i allsången.
// Trevlig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0