Varför denna hetta på bussar?

Snart bara en vecka kvar på jobbet och jag bara väntar och väntar. Idag gjorde jag ingenting under perioden 11:40-16:00, om inte sol och läsande räknas då. Jag blev genast på bättre humör när Philip ringde och frågade om jag kunde bjuda på glass så vi sate oss ute i det fina vädret och njöt. När vi gick in träfade vi på Sandgren och Trabjerg, det är väldigt många som man känner och känner igen där ute.

Efter jobbet tog jag bussen till stan. Jag förstår mig inte på varför inte de som bygger bussarna fixar riktigt AC. Hur svårt kan det vara? Tycker de att passagerarna ska stå i 28 graders värme på en full buss utan AC? Tydligen.
Jag mötte upp Sandra och vi vandrade vidare till Heden där vi kollade in lite handboll. Jag älskar det verkligen och saknar det väldigt mycket men känner inte för att börja igen när det är så seriöst. Stötte på Niclas och såg något bekant ansikte, men alla i våra åldrar spelar på Guldheden så dom fick man ju inte chansen att se. På hemfärden var bussen vid Kungsport sen så vi missade bussen på Hjalmar med ca 1 minut och nästa gick om en timme, våran tur alltså, men pappa kom så att vi slapp vara hemma vid 9. Jag har i alla fall lärt mig en sak idag och det är att man inte ska åka buss i 30 graders värme!

Nu ska jag kolla in alla de sidor som jag är beroende av och innan läggdags blir det till att kolla på Paradise Hotel :)
//Frida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0