Skoltrött?

Ingen uppdatering sen igår. Sammanfattningsvis så var kalaset väldigt trevligt och när vi kom hem däifrån så åkte jag inte till Christin utan jag var hemma under kvällen. Hände inget intressent och därför inget roligt att skriva om.

Planeringen idag, är som alla andra söndagar, tänkt till att plugga på. Men så mycket studerande har det inte blivit, måste istället ta tag med allt detta ikväll, jag fruktar matten mest så det kanske skjuts på tills imorgon. Får se ifall det dyker upp något roligare att göra en söndagskväll så att jag slipper bli ursinnig och ledsen över att jag inte förstår ett A-tal i matteboken.

Ska äta riktig husmanskost till söndagsmiddag nu, delicious!

Förresten, såg en rolig undersökning i GP igår där de hade frågat ungdomar ifall de var skoltrötta. Här är några av de mycket kompetenta svaren.
Har du varit skoltrött?
- Ja, när jag lagt mig sent så orkar jag inte med skolan.
Vågar du säga till en lärare att du är skoltrött?
- Det beror på, jag brukar vara så trött! Om jag har riktigt ont i huvudet så säger jag till att jag vill gå hem.

Måste erkänna att jag också är skoltrött ibland när jag har ont i huvudet och lagt mig sent.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0