HARD work!

Min dag startade klockan 6 imorse (minns inte när jag gick upp så tidigt senast, dessutom är det min lediga dag!), klockan 8 gick båten från Saltholmen till Källö där vi skulle hjälpa vänner till familjen att flytta sand och småsten till ett husbygge. Det finns ingen som helst biltrafik på ön så vi var tvugna att lasta allt i skottkärror och köra upp till huset från bryggan, en sträcka på ungefär 250 meter. Det låter kanske inte så långt men vi var 16 pers som sammanlagt skulle förflytta, hör och häpna, 20 TON sand och småsten upp till detta hus. Jag kan säga att jag är rätt mör i kroppen nu, det har varit ett träningspass som pågått konstant från 9-14. Och tro inte att vi slapp regnet, 80% av tiden regnade det och här snackar vi inte duggregn utan ösregn. Det som kompenserade upp detta slitsamma arbete var alla goa medarbetare och den goda maten vi fick avnjuta efteråt.

Efter 13 timmar på vift är jag äntligen hemma och efter en lång och välbehövlig dusch ska jag nu lägga mig i min nybäddade säng och läsa lite. Tror inte att jag kommer så långt innan ögonen börjar gå som rullgardiner, ikväll kommer det inte att vara några som helst problem med att sova, det är jag säker på. God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0