Yrkesval

Har precis kollat på "Sjukhuset" som går på trean och jag beundrar verkligen människor som räddar andra människors liv, är inte det underbart? Just nu känner jag att jag skulle vilja bli läkare men jag vet att det bara är tillfälligt, varje gång jag ser ett program på tv så tycker jag att det som dom gör ser så roligt ut och jag skulle vilja utbilda mig till det (men sen vet jag också att de alltid visar upp den bästa sidan av yrket). När "Semestersvenskar" gick ville jag bli reseledare, när "Advokaterna" gick ville jag bli just advokat, när "Kustbevakarna" gick ville jag bli kustbevakare, när "Design Simon och Thomas" går vill jag bli inredare, ja, ni fattar vart jag vill komma och nu vill jag tydligen bli läkare. Varför ska det vara så svårt att hitta sitt kall i livet?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0