I'm a rich girl!

Shit vad jag har sugit i mig kunskap idag, som en svamp satt jag och tog in allt från "bryta isen" fraser till alla olika typer av kunder man kan stöta på som säljare och hur man ska handsaks med dem. Vi fick också göra en praktisk uppgift som innebar att vi gick till Femmans butik och två och två fick vi köra ett rollspel. En skulle vara säljare och den andra kund, kunden fick lappar där det stod vad man skulle vara för typ av kund och till vilket tillfälle man letade kläder till. Sen skulle säljaren plocka fram en outfit som passade och därefter skulle säljaren inför grupp berätta hur han/hon tänkt med kläderna och skulle också gissa vilken kundtyp kunden var. Det fanns en kille i hela gruppen och jag hade självklart turen att komma med honom, det var inte det att han inte var trevlig för det var han verkligen men jag suger verkligen på herrsortimentet så han fick hjälpa mig lite på traven. Tror faktiskt att det blev bra till slut. En av style advisorn som höll i uppgiften kommer att läga upp bilder på oss deltagare i MQ:s blogg, kommer att länka när inlägget kommer upp så att ni kan se hur vi blev klädda.

En grymt rolig dag med trevliga kursdeltagare och föreläsare, jag är nu mycket rikare på kunskap inom sälj.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0