Äntligen!

Jag pallrade mig till skolavslutningen imorse trots lite halsont. Det var en helt ok avslutningen men den når knappast upp till samma nivå som på lågstadiet, vi sjöng på lastibilsflak, gick i samlad trupp till torget och fröken bjöd på glass med pengar från sig egen plånbok, det är vad jag kallar generositet. Idag bjöds det på färdigköpt rulltårta med ett stänk av sprutgrädde på toppen, ett bildspel med höjdpunkter från året och en riktigt bra föreställning i idrottshallen framfört av skolans esteter, det var dem som gjorde att jag fick en liten sommarfeeling för dagens väder är ju inget att hurra för.

Jag vet att jag ser drogad ut men Emelie kompenserar upp bilden genom att se lika gorgeous ut som vanligt!

Skulle ju åkt hem till Emelie efter skolan och bakat men eftersom jag inte mår helt 100 så hoppade jag det, det vore ju tråkigt att smitta henne lagom till hennes Tunisien-resa, ja, jag är AVUNDSJUK! Jag hade sett fram emot bakningen med en utav den bästa människa jag känner och det minst sagt vattnas i munnen när jag ser bilderna på tårtan på hennes blogg, den ser lovande ut och jag tror att den är lika god som den ser ut att vara.

Men jag är inte bitter, jag har ju för fan sommarlov nu!


Den läckra tårtan, made by konditorn herself


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0