Grekiskt, Ben 'n Jerry's och SATC!

Gårdagen blev väldigt lyckad.

Vi startade med att gå in i diverse affärer för att hitta något nytt att fylla våra garderober nu nför hösten. Jag hittade dock ingenting som föll mig på läppen utan väntar tills affärerna fyllts med enbart höstkläder. Under shoppingturen mötte vi upp Jenny som var med oss tills efter det att vi druckit världens äckligaste smothie på Pour bon. Inte värd en enda spänn enligt mig och mina vänner. Rekommenderas ej!

Jag och Diana fördrev sedan tiden med lite mer shopping och vi gick runt och kikade lite på kulturkalaset. Roligt att Göteborg hittar på någonting för alla åldrar måste jag säga.
Vi åt middag runt halv 7 på en grekisk restaurang på Kungstorget. Vi beställde souvlaki som var helt utsökt, lite snålt med potatis men annars helt på topp.
 
När middagen var uppäten och kaffet på det var uppdrucket så gick vi en bit påväg till Avenyn för att lyssna på Takida, men när vi inser att det bara är 8 minuter kvar så vänder vi i och med att vi inte ens kommer att hinna längst upp på Avenyn tills dess.

Vi beger oss till 7-eleven där vi köper Ben 'n Jerry's till SATC-filmen som gick av stapeln klockan 9. Jag överdriver inte när jag säger att det är en utav de bästa ilmerna jag sett i mitt liv, helt underbar. Jag grät ett antal gånger och den var sådär fantastisk som bara Sex and the city kan vara. Jag förstår att Diana var med på att se den igen.
Efter en 2,25 timmar (som kändes som en timma) så begav vi oss hemåt. Det blev som sagt en väldigt lyckad dag som borde upplevas oftare.

P.S Vi gick nästintill in i Peter Siepen när vi skulle gå in på bion. Jag blev lika uppspelt som vanligt när jag ser en kändis. D.S.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0