Supersize vs. Superskinny

Hör jag semester?
Nu närmar det sig med stormsteg. En dag kvar och sen ska jag njuta av hela sommarlovet :)
Jobbade över en stund bara för att kunna åka hem med pappa, också för att jag ska kunna gå lite tidigare imorgon, mamma och jag ska gå på rea. Efter jobbet åkte vi och handlade lite. Jag har velat ha ett par jeansshorts ett bra tag men har bara hittat supetajta och superkorta, känner inte att det är rätt model för mig. Insåg att jag har massor av jeans som jag aldrig använder så ett par klippte jag av så att de slutade lite över knäet. Lägger upp en bild på det sedan.

Har precis kollat på Supersize vs. Superskinny. Förstår mig inte på någon av de två typer av människor som är med. Tjejen så ut som en planka, jag tycker att tjejer ska ha former och inte se ut som ett vandrande skelett, det är inte vackert om ni tror det. Sen så är det den typen som aldrig rör på sig och bara äter och äter, det finns inget stopp. Båda parterna har stor risk att dö i hjärt-sjukdomar. Normal är bäst helt enkelt!

Nu ska jag kolla på ett program där dom visar hur människor ser ut efter och före plastikoperationer som de gjort. De som har misslyckats har fåt sitt liv förstört. Världen är helt utseendefixerad och det måste ändras innan det ger förödande konsekvenser. TV4 fakta är en kanal som jag älskar, dokumentärer är ett måste!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0