Marstrand

Var i skolan tidigt idag för att vi alla skulle göra en resa till Marstrand. Med alla menar jag hela Handelsprogrammet på Hulebäcksgymnasiet, 1:an, 2:an och 3:an. Vi hade tur med vädret måste jag säga, runt 22 grader men vinden var inte så varm. Vi åkte i dubbeldäckae dit och sedan tog vi färjan över till ön. Treorna som ska sluta nu hade planerat lite aktiviteter för oss så att vi kunde vissa våra skills. På fästningens gräsmatta slog vi oss ner och kubbet sattes upp och därefter även brännbollsplan. På brännbollen mötte ettorna och tvåorna, treorna och lärarna. Till en början kändes det som att det skulle bli vinst men när en efter en satte sig vid sidan i vårat lag så gick det bara nerför. De andra vann med ca 40 poäng men vi är inte bittra. Vi har kul och ni är bra som Liridon uttryckte sig.
Den andra aktiviteten var klädormen som gick ut på att göra en sådan lång orm som möjligt av sina kläder som man hade på sig. Man började självklart att klä på sig för att slippa klä av sig helt näck. Det behövdes dock och det var killarna som blev offren. Självklart vann vi, för vilka är bättre än ettor och treor som offrar sina kläder för ärans skull? Just det, INGEN!
Kollade på helt tokigt folk som badade sen och gottade mig med en glass. Dagen tog slut alldeles för fort och jag vill gärna åka tillbaka för den vackra ön och de underbara människorna. Vi har kommit varandra närmre.

Handelsprogrammet, BÄST genom tiderna! <3

image27

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0