Snatteri

Redan hemma efter dagens arbetspass. Eller faktum är att jag fick gå tjugo över fem i och med att det var så lite att göra. Så dagen har jag mest spenderat med att vika kläder, hjälpt lite kunder och packat upp nya varor. Jag hatar att det finns så mycket fina kläder som man måste vistas vid varje dag. Jag blir GALEN! Vill ha allt!

När jag kom tillbaka från luchen så såg jag några killar som bytte om i damernas omklädningsrum, lade märke till dem i och med detta. Sen efter en stund så tjuter larmet och några killar springer från platsen. Vi hinner inte springa efter, de har hunnit för långt och vi kallar på vakten. De var runt 15 år och vakten hann inte ikapp dem. Vi vet heller inte vad det var som blev stulet, det förblir ovisst. Rätt osmart om de tog något från de externa varumärkena i och med att de har ett speciellt larm som färgar av sig på kläderna om de blir bortdragna. Men som 15-åring är man inte som klokast.
Jag blev lite chockad ärligt talat, jag trodde inte sådant här händer på riktigt men det är sådant man får räkna med. Det är bara det att det nästan aldrig hänt tidigare och nu händer det under veckan då just jag är där, typiskt.

Ska strax ta en dusch och sen blir det nog till att läsa lite i den bok som jag fick som handlar om MQ, lite om affärsidén och uppbyggnad av företaget, mycket intressent.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0