Tar ni emot praktikanter?

Konstigt det känns, konstigt att tre dagar på praktiken redan är avklarade trots att dagarna går så långsamt. Men idag har det varit en bra dag. Hjälpt en kund som inte visste vad hon ville ha och som gång på gång nämnde att hon hade gåt ner i vikt, larmat lite kläder, packat upp nya varor, vikt kläder och jobbat över. Det sistnämnda gjorde jag inte för att det var mycket att göra utan för att jag inte ville fråga om det var ok att jag gick när klockan var 6. Men när de andra, förutom min handledare, undrat när jag ska gå hem och när minn buss går så frågade jag klockan kvart i 7 om det var ok att gå då. Han säger: Ojdå!, jag skulle ju släppt dig för en timme sen egentligen. Liten stund av tystnad. Vill du ha sovmorgon imorgon för detta? Jag är inte sen när det vankas sovmorgon så det ska bli gött!

En annan rolig sak som hände när jag höll på att vika lite kläder.
Två tjejer och en kille på omkring 14-15 år kommer in och en av tjejerna frågar: Tar ni emot praktikanter? Jag svarar snabbt med: Jag vet inte, jag är själv en.
Antog i och för sig att de inte tar emot omogna tonåringar som går runt i klunga och skrattar högljutt. De är nog inte riktigt dem de söker skulle jag tro.

I och med den sena ankomsten till hemmet så har jag inte hunnit med mer ä att ta en dusch, ätit stekt ägg, kollat på Idol och Leila bakar. Så har min kväll sett ut och nu så kommer min favorit, Paradise.
Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0