Jag har ångest,

ångest över mattenationella. Det är inte själva matten i sig utan hela "nationellaprovet-hysterin", bara att höra någon säga nationelltprov får min mage att vända sig, dessutom så mår jag dåligt över att jag kanske kommer att få ett G på mitt slutbetyg vilket jag inte vill ha. Samtidigt blir jag så arg på mig själv då jag alltid har så höga krav och pressar mig själv till det yttersta för att få ett så bra resultat som möjligt, denna prestationsångest stiger mig åt huvudet och frågan är inte om, utan när jag kommer att bryta ihop. Ikväll, imorgon, om en månad eller om ett år? Det återstår att se.

Nu ska jag göra ett försök att duscha av mig ångesten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0