Latte- och shoppingläger!

Haha, jag läste en artikel på Metro om ett latte- och shoppingläger för 11-åringar och jag kan inte annat än skratta. Människor som är helt idélösa kommer på att de kan starta ett läger där unga tjejer får "lära" sig hur och vart man ska shoppa, dricka latte och gå på spa. Jag menar, vad är det här? När jag var 11 fanns det bara läger som hade med skogen att göra, åka på 4-H-gårds läger, klappa djur, göra upp eld, veta vad man skulle göra när man går vilse o.s.v. Vart är samhället på väg?
Jag vet faktiskt inte ifall jag innerst inne är sjukt avundsjuk på de tjejer som får åka på dessa läger som 11-åringar eller om jag bara tycker att det är tragiskt, jag lovar att man inte behöver en kurs i shopping utan det kommer med åren, det har i alla fall jag märkt, och vilken jävla 11-åring vill lära sig dricka kaffe?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0