Nulägesrapport

Idag vaknade jag upp av ett mms från mamma med en bild på vädret. Jag drog täcket över huvudet och somnade om, inte jättesugen på att gå upp när det snöar utanför. Det är bara oktober!!

Veckorna går så sjukt fort nu vilket är konstigt med tanke på att det känns som att jag inte gör något vettigt... men det gör jag. Har skrapat ihop ganska många jobbdagar nu och det ser utt att hålla i sig fram tills årsskiftet i alla fall, sen får vi se vad som händer.

Det känns så konstigt och skrämmande att jag inte har någon som helst aning om hur min framtid ser ut. Ibland saknar jag skolan av den enkla anledning att det var en trygghet, nu har jag ingen. Jag har inga direkta tider efter nyår och jag vet heller inte hur länge jag kommer klara av att jobba så som jag gör nu. Samtidigt är det min tillfälliga jobbsituation som gör min vardag så rolig och spännande, ingen dag är den andra lik och jag får möjlighet att träffa många underbara människor.

Det positiva övervinner det negativa men jag vet att jag inte vill göra detta för evigt och det är tiden som kommer efter detta som får mig att känna ångest och rädsla. Men jag har fått ett tips av en kollega som jag hoppas kommer att hjälpa mig lite på traven vad det gäller min framtid, så om det funkar ska jag dela med mig av det till er.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0